#11 Kärlek

Kärlek för mig är uppoffringar, värme, ansvar, omtänksamhet och gemenskap.
 
Kärlek är det som du inte kan ta på eller riktigt beskriva i ord, det är något du känner, något du känner enda in i själen om det är äkta.
 
För mig är kärlek -äkta- då du känner dig ledsen över något som skulle göra din partner ledsen, du gör saker för att visa din uppskattning och man gör uppoffringar för varandra för att visa sin tillgivenhet och hängivenhet.
Det är då du ger hela din kropp och själv till någon som du litar på, som du älskar och vet kommer ta väl hand om dig.
Kärlek är då du känner glädje över något din partner blir glad över. 
Då du vill förgylla dagen för den där speciella, då du vill ta ner månen och stjärnorna för att visa vad du känner.
 
Det är inte många här i livet som får chansen att leva sitt liv med den rätta, det är inte många som hittar sin själsfrände- men dem som gör det vet hur det känns dem vet vad dem skulle offra för att få vara med denne och få se denne glad och lycklig.
 
Som en gammal kvinna sa till mig en gång; "Att vara kär är att vilja ha, att älska är att släppa taget"

Jag har aldrig riktigt förstått den frasen, jag har tyckt att det har låtit helt galet och käpp rätt åt helvete, men idagens läge så förstår jag vad det menas med.
 
Vi alla utvecklas och förstår lite mer för var erfarenhet vi går igenom, man vet inte vad riktig kärlek är förens man får barn- bland annat.
 
Jag vet vad kärlek är och jag älskar min dotter, Och jag älskar min sambo, jag ÄLSKAR många, och jag vet att det är äkta.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Inside my head - Miss Sincere

Jag är ärlig och sann i det jag skriver. Detta är mina tankar, Detta är jag. Du kanske känner igen dig?

RSS 2.0