#9 Spricker

Efter att ha pratat med min syo på skolan så känns det som om min värld just gått i spillror, det var ju inte såhär det skulle bli...
 
Frå början var det tänkt att jag skulle komma tillbaka nu efter vinterlovet, men med min dotters mat och sovvanor så vet jag att det inte kommer att gå ihop, än mindre då hon blir stressad utav mycket folk och sover knappt på nätterna då det varit för mycket ståhej runt om henne.
 
Nu när jag pratat med syon så sa jag att jag kommer komma tillbaka efter sommarlovet, då princess är tillräckligt stor för att någon annan ska kunna ta hand om henne, då hon inte är lika beroende utav mig (matvis). Då svarade hon att jag kanske måste gå om 2'an, vilket jag inte alls kan förstå då det bara är 6 uppgifter kvar för mig för att få godkänt i dem ämnen som är kvar, 5 utav dem kan jag göra hemma själv.
Varför ska jag behöva gå om ett helt år?
 
Enligt mig är det bullshit.
 
Vi har sagt att jag ska kunna komma efter hösten, alltså nu efter vinterlovet eller att jag tog ett helt år ledigt och går mitt sista år 3'an alltså. Och nu i efterhand släper hon den här bomben? Det är okej med ett år till i skolan, men 2? då kan jag lika gärna hoppa av känner jag.
 
Men bara det att säga att jag kan komma tillbaka utan att behöva gå om något och sedan ändra sig och säga nej till det? Vad fan är det för jävla fasoner?!
 
Jag börjar undra om jag har tagit mig vatten över huvudet, varför ens lita på vad dem sa från första början? Det är inte första gången som dem ändrar sig..
De hade nämligen lovat att jag skulle kunna läsa hemifrån då jag fick barn, då hon väl kom så gick det ju absolut inte, läsa på lite innan tack!?
 
Jag börjar nästan känna mig som den idiot min moster pekat ut mig som, först gå ur skolan och sedan ta körkort och jobb sen kan man skaffa barn. Men är det så fel att bilda familj? bygga sig en stadig grund med trygghet?
 
Vilken lögn att dem påstår sig hjälpa sina elever, för mig hjälper dem då inte, det är tur att det är en rättighet att kunna vara ledig och ta hand om sitt barn, annars undrar jag vad som kunnat hända.
 

Jag som hade planerat allt, gått hemma ett år och sedan gå sista året, ta körkortet i tid tills jag börjar och sedan då skolan är klar ut och söka jobb.
 
Jag vill inte bli som min mamma (biologiska) som har lämnat bort mig under alla år då hon bara ska jobba hela tiden, jag vill inte lämna bort Princess, jag vill ju sitta där och leka med henne, ta hand om henne och vara med henne dagarna i enda. Jag vill inte bli som min biologiska mor, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Inside my head - Miss Sincere

Jag är ärlig och sann i det jag skriver. Detta är mina tankar, Detta är jag. Du kanske känner igen dig?

RSS 2.0